کانال تلگرامی حامی جمهوری اسلامی مدعی انتشار اسناد محرمانه مرتبط با حمله قریب‌الوقوع اسرائيل به ایران شد

در این اسناد آمده که ایالات متحده با توجه به مشاهداتش از پایگاه‌های هوایی اسرائیل به این نتیجه رسیده که حمله‌ای بزرگ در راه است

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، به همراه اعضای تیم امنیت ملی کاخ سفید، در حال دریافت اطلاعات درباره حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائيل است، اتاق وضعیت کاخ سفید - اسوشیتد پرس

یک کانال تلگرامی نزدیک به تهران مدارکی را منتشر کرده که ادعا می‌کند اسناد «فوق محرمانه»‌ «آژانس ملی اطلاعات مکانی آمریکا» مبنی بر تدارک نیروهای اسرائیلی برای حمله به جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش اکسیوس، این مدارک نشان می‌دهد که اسرائيل یک هفته را صرف آماده‌سازی حمله تلافی‌جویانه علیه جمهوری اسلامی ایران کرده است.

این وبسایت خبری می‌افزاید که این مدارک ممکن است صرفا در جهت ایجاد اختلال در عملیات اسرائيل افشا شده باشند.

اگرچه پنتاگون و مقامات اطلاعاتی ایالات متحده از اظهار نظر درباره این اسناد خودداری کردند، اما اصالت آن‌ها را نیز تاکنون زیر سوال نبرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اسناد «فوق محرمانه» که از سوی کانال تلگرامی Middle East Spectator در روز جمعه ۲۷ مهرماه منتشر شده‌اند شامل گزارش «اطلاعاتی آژانس ملی اطلاعات مکانی» وزارت دفاع آمریکا از جزئیات اقداماتی است که در چند روز گذشته در چندین پایگاه نیروی هوایی اسرائيل برای تدارک حمله به جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این اقدامات شامل انتقال و آزمایش مهمات پیشرفته و واحد‌های پهپادی است. در این گزارش همچنین با استناد بر اطلاعات سیگنال‌های دریافتی ایالات متحده آمده که نیروی هوایی اسرائيل در هفته گذشته تمرین بزرگی را با حضور هواپیماهای اطلاعاتی و جنگنده‌های احتمالی آموزش دیده برای حمله احتمالی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

به گزارش اکسیوس، حساب کاربری شبکه اکس متعلق به این کانال تلگرامی از ایران کنترل می‌شود. این کانال ادعا کرده که یک منبع امنیتی ایالات متحده این اسناد را در اختیارش گذاشته است.

بنابر گزارش این وبسایت خبری، درصورتی که اسناد منتشر شده واقعی باشند، این بدان معنا است که ایالات متحده از طریق ماهواره‌های جاسوسی و دیگر امکانات اطلاعاتی نظارتی دقیق بر فعالیت‌های پایگاه‌های نظامی اسرائیل دارد.

همچنین افشای چنین اطلاعاتی حاکی از نقض امنیتی بسیار جدی در جامعه اطلاعاتی آمریکا است.

به گفته یک مقام اطلاعاتی آمریکایی، چنین افشایی بسیار نگران کننده است، اما او معتقد نیست که این اتفاق تاثیری روی عملیات اسرائیل بگذارد.

یک مقام ارشد اسرائيلی گفت که دستگاه دفاعی این کشور از این نشت اطلاعاتی آگاه است و آن را بسیار جدی قلمداد می‌کند.

در این اسناد آمده که ایالات متحده با توجه به مشاهداتش از پایگاه‌های هوایی اسرائیل به این نتیجه رسیده که حمله‌ای بزرگ در راه است و این موضوع باعث نگرانی عمیق مقامات آمریکایی شده است.